Pfleiderer Group SA


Pfleiderer Group (wcześniej Pfleiderer Grajewo) z ponad 120 letnią historią jest obecnie czołowym europejskim producentem wyrobów drewnopochodnych specjalizując się w produkcji materiałów w meblarstwie, przemyśle wnętrzarskim i budownictwie. Grupa produkuje m.in. standardowe płyty wiórowe,  blaty kuchenne, laminaty HPL, sztuczne okleiny oraz panele na bazie drewna.

Po zakończeniu transakcji odwrotnego przejęcia spółki-matki (Pfleiderer GmbH), co miało miejsce w styczniu 2016 r., Pfleiderer Group urósł do rangi jednego z czołowych europejskich producentów wyrobów drewnopochodnych o przychodach na poziomie miliarda euro. Grupa pod względem wielkości produkcji płyt wiórowych w Niemczech jest liderem, natomiast w Polsce zajmuje drugą pozycję.

Pfleiderer Group prowadzi działalność w 9 zakładach produkcyjnych zlokalizowanych w Polsce oraz Niemczech, zatrudniając łącznie ok. 3,3 tys. osób. Grupa jest w stanie sprzedawać produkty w całej Europie. Zarządza również oddziałami handlowymi w Wielkiej Brytanii, Holandii, Szwajcarii i Francji.



AKTUALNOŚCI

Pfleiderer Group SA


Pfleiderer Group przedstawia wyniki finansowe za 2017 r. - wzrost EBITDA, konsekwentna realizacja strategii i planu inwestycyjnego

Skonsolidowane przychody netto wypracowane przez Pfleiderer Group w 2017 r. wyniosły 1 006 mln euro i były o 4,8% wyższe niż rokwcześniej. Wynik EBITDA Grupy wzrósł o 9,3% do 120 mln euro. Marża EBITDA wyniosła 11,9%. Pfleiderer Group konsekwentnie wdraża założenia Strategii - wartość zrealizowanych projektów inwestycyjnych w 2017 r. wyniosła 76,3 mln euro.Grupa znacząco obniży koszty finansowe dzięki refinansowaniu długu. Grupa pracuje nad nowymi produktami i innowacjami. W zeszłym rokuzostały wprowadzone nowe wzory i dekory oraz przeprowadzono pre-launch prezentacji PrimeBoard i Duropal HPL Compact Exterior. Za swoje produkty Pfleiderer Group zdobył liczne nagrody, w tym German Design Award 2017, Red Dot Award: Product Design 2017 oraz German Brand Award.

więcej

Pfleiderer Group odnotowała dobre wyniki finansowe w trzech kwartałach 2017 r. –solidny portfel zamówień i korzystne warunki rynkowe

• Skonsolidowane przychody ze sprzedaży netto Pfleiderer Group w trzech kwartałach 2017 r. wyniosły 750,9 mln euro.
• EBITDA Grupy wzrosła o 24,6% do 96,2 mln euro. Marża EBITDA wyniosła 12,8% przychodów.
• Pfleiderer Group konsekwentnie wdraża swoje strategiczne projekty - wydatki inwestycyjne w ciągu dziewięciu miesięcy 2017 r. wyniosły 43,6 mln euro.
• Wzrost EBITDA w stosunku do tego samego okresu ubiegłego rokuwspierany był utrzymującymi się dobrymi wynikami sprzedaży. Z drugiej strony, Spółka nadal zmaga się ze znacznym wzrostem cen surowców w porównaniu do poziomów z zeszłego roku.
• W trzecim kwartale 2017 r. z powodzeniem zaprezentowana została strategia Pfleiderer Group do 2021 roku.

więcej

Grupa Pfleiderer przedstawia strategię, która ma zostać zrealizowana do 2021 r. oraz szczegółowe warunki programu skupu akcji własnych

Strategia oparta jest na kluczowych filarach, które mają przełożyć się na stabilny wzrost wartości Spółki dla jej akcjonariuszy. Celem Grupy Pfleiderer jest osiągnięcie przychodów ze sprzedaży na poziomie ok. 1,2 mld euro oraz marży EBITDA wynoszącej minimum 16% za rok zakończony 31 grudnia 2021 r. W horyzoncie czasowym objętym strategią Grupa planuje stabilne nakłady inwestycyjne – średniorocznie na ten cel przeznaczać będzie 70 mln euro. Jednocześnie Zarząd Pfleiderer Group SA zaprezentował założenia programu skupu akcji własnych, o wartości do 390 mln zł.

więcej

Pfleiderer Group notuje wzrost marży EBITDA dzięki koncentracji na produktach z wartością dodaną i silnym wzroście wolumenów sprzedaży w pierwszej połowie 2017 r.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży netto Grupy Pfleiderer w I półroczu 2017 r. wyniosły 506 mln EUR i wzrosły o 3,4% w porównaniu do tego samego okresu w 2016 r. (489,3 mln EUR w I półroczu 2016 r.). EBITDA Grupy w I półroczu 2017 r. wyniosła 66,1 mln EUR w porównaniu do 51,8 mln EUR EBITDA w I półroczu 2016 r.: + 27,6%. Marża EBITDA wzrosła do 13,1% przychodów dzięki koncentracji na produktach z wartością dodaną i silnym wzroście wolumenu sprzedaży (10,6% marży EBITDA w I półroczu 2016 r.). W I półroczu 2017 r. nakłady inwestycyjne wyniosły 20,6 mln EUR, w porównaniu do 15,8 mln EUR w tym samym okresie zeszłego roku. Solidny zestaw wyników finansowych i korzystne warunki rynkowe stanowią silną podstawę do dalszego wzrostu w drugiej połowie roku 2017.

więcej