LiveChat Software - polscy inwestorzy, amerykańska wycena

luty - kwiecień 2014 r.

LiveChat Software - polscy inwestorzy, amerykańska wycena

Nagrodzona Złotym Spinaczem 2014 kampania IPO. Najważniejszym wyzwaniem dla komunikacji był brak notowanych w Warszawie spółek porównywalnych do LiveChat Software SA. Wartość Oferty Publicznej wyniosła blisko 60 mln zł. Spółka zadebiutowała na głównym rynku GPW i została wyceniona na 476 mln zł, przy wyjątkowo wysokim wskaźniku cena/zysk (P/E) na poziomie 48,6x.

Sytuacja wyjściowa

Akcjonariusze LiveChat Software SA podjęli decyzję o przeprowadzeniu oferty publicznej i wprowadzeniu spółki na Giełdę Papierów Wartościowych. Najważniejszym wyzwaniem dla komunikacji był brak notowanych w Warszawie spółek porównywalnych – prowadzących działalność w modelu Software as a Service (SaaS), bardzo dynamicznie rosnących, notujących wysokie marże i dysponujących pozycją jednego z liderów swojej branży w skali globalnej. Jednocześnie w USA spółki o podobnym profilu uzyskiwały bardzo wysokie wyceny. Tymczasem wielu ankietowanych przedstawicieli mediów spodziewało się, że LiveChat Software SA będzie wprowadzony raczej na NewConnect niż rynek główny.

Cele

Przed Agencją postawiono cel przeprowadzenia działań, które umożliwią sukces oferty publicznej spółki i uzyskanie wysokiej wyceny dla akcjonariuszy LiveChat Software SA

Podjęte działania

W celu przygotowania i wsparcia oferty publicznej spółki przeprowadzono szereg działań komunikacyjnych, w tym edukujących rynek co do potencjału branży SaaS.

Działania edukacyjne:

  • Partnerska publikacja nt. branży SaaSGazecie Giełdy Parkiet,
  • Publikacja szeregu materiałów dot. wycen spółek SaaS w USA oraz ich perspektyw,
  • Uplasowanie success stories dot. Spółki w mediach ogólnopolskich.

Działania wspierające IPO:

  • Szereg informacji prasowych,
  • Aranżacja publikacji dot. IPO Spółki,
  • Uplasowanie success stories dot. Spółki w mediach ogólnopolskich,
  • Organizacja konferencji prasowej,
  • Organizacja multimedialnej prezentacji dla inwestorów w Multikino Złote Tarasy,
  • Czat inwestorski we współpracy ze StockWatch.pl,
  • Kampania reklamowa w internecie oraz Gazecie Giełdy Parkiet.

Na uwagę zasługuje też fakt, że po raz pierwszy w historii polskiego rynku kapitałowego, w trakcie Oferty konsultanci agencji odpowiadali na pytania inwestorów za pośrednictwem rozwiązania LiveChat zintegrowanym z serwisem inwestorskim Spółki.

Efekty

Wartość Oferty Publicznej spółki przeprowadzonej w marcu 2014 r. wyniosła blisko 60 mln zł. Spółka 11 kwietnia zadebiutowała na głównym rynku warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych i została wyceniona na 476 mln zł, przy bardzo wysokim wskaźniku cena/zysk (P/E) na poziomie 48,6x. Redukcja w zapisach na akcje w transzy dla inwestorów indywidualnych wyniosła 55 %

Projekt został nagrodzony Złotym Spinaczem 2014 dla najlepszej kampanii w zakresie PR Finansowego i Relacji Inwestorskich.


LiveChat Software SA kontynuuje współpracę z InnerValue

Inne Case studies

Tak działamy

zobacz wszystkie

Trans Polonia – blisko 50 mln zł na dalszy rozwój największej floty cysternowej w Polsce

Start współpracy nastąpił w momencie przełomowym w 13-letniej historii Trans Polonia – spółka przejęła Orlen Transport, dzięki czemu stała się krajowym liderem logistyki paliw samochodowych, LNG i lotniczych. Skokowy wzrost skali działalności predysponował spółkę do szerszego komunikacyjnego otwarcia się na inwestorów instytucjonalnych – widoczny wzrost zainteresowania i poprawa sentymentu pozwoliła TPG rozważać dokonanie kolejnego kroku milowego – ogłoszenia Programu Inwestycyjnego na lata 2018-2020, finansowanego w dużej mierze poprzez publiczną emisję akcji. InnerValue wsparło spółkę w procesie, zakończonym sukcesem i pozyskaniem 49,3 mln zł.

więcej

Mercator Medical – intensywna i skuteczna kampania wspierająca SPO

Zaplanowana na dwa miesiące kampania informacyjna skierowana do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych. Skuteczna komunikacja, której główną osią była aktualizacja strategii spółki, pozwoliła w krótkim okresie czasu podnieść wycenę akcji o ponad 25% i uplasować z sukcesem wtórną ofertę publiczną Mercator Medical o wartości 31,5 mln zł

więcej

Selvita - miliony z GPW na walkę z rakiem

Nagrodzona Złotym Spinaczem 2015 roczna kampania edukacyjno-promocyjna związana z Ofertą Publiczną Akcji oraz debiutem giełdowym unikalnej w skali GPW spółki. W ciągu niespełna roku zrealizowano szereg działań skierowanych do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych, wykorzystując innowacyjne kanały komunikacji oraz angażując uznanych międzynarodowych ekspertów w obszarach analizy i wyceny spółek z sektora biotechnologii.

więcej

Energa - komunikacja związana z IPO o wartości 2,4 mld zł

W IV kwartale 2013 r. ENERGA SA przeprowadziła jedną z największych w ostatnich latach - wartą 2,4 mld zł - ofertę publiczną akcji i zadebiutowała na GPW. Realizacja rozbudowanego planu komunikacji pozwoliła na osiągnięcie wirusowego zainteresowania ofertą. W IPO ENERGA SA udział wzięło 72 tys. inwestorów indywidualnych, czyli niemal 1/4 wszystkich inwestorów aktywnych na warszawskiej giełdzie w 2013 r.

więcej

NEUCA – wspólne wartości, wspólne cele

Współpraca InnerValue z wchodzącą obecnie w skład indeksu mWIG40 firmą NEUCA rozpoczęła się w 2011 r. i obejmuje kompleksową obsługę w zakresie relacji inwestorskich. Działania prowadzone są m.in. przy wykorzystaniu nowoczesnych form komunikacji, takich jak np. video-content. W ciągu pięciu lat od nawiązania współpracy kurs spółki wzrósł o niemal 600%, podczas gdy dynamika wyników była ok. trzy razy niższa.

więcej

Enea - długofalowa, kompleksowa obsługa Spółki

Enea SA zarządza Grupą Kapitałową, która należy do grona największych polskich koncernów energetycznych. InnerValue od 2010 r. realizuje dla Spółki kompleksowy program w zakresie relacji inwestorskich, skierowany do poszczególnych grup odbiorców: zarządzających funduszami, analityków finansowych, akcjonariuszy oraz inwestorów indywidualnych.

więcej

CD Projekt - od Optimusa do CD Projekt

CD Projekt RED znalazł się na GPW w wyniku odwrotnego przejęcia przez notowany już Optimus. W praktyce więc, to akcjonariusze CD Projekt RED przejęli kontrolę nad Optimusem, który w momencie transakcji nie prowadził już działalności operacyjnej i nie miał dobrej renomy wśród inwestorów. Najważniejszym wyzwaniem postawionym przed InnerValue było zbudowanie pozytywnego wizerunku Spółki na rynku kapitałowym.

więcej