Enea - długofalowa, kompleksowa obsługa Spółki

od 2010 r.

Enea - długofalowa, kompleksowa obsługa Spółki

ENEA SA zarządza Grupą Kapitałową, która należy do grona największych polskich koncernów energetycznych. InnerValue od 2010 r. realizuje dla Spółki kompleksowy program w zakresie relacji inwestorskich, skierowany do poszczególnych grup odbiorców: zarządzających funduszami, analityków finansowych, akcjonariuszy oraz inwestorów indywidualnych.

Najważniejsze realizowane działania

  • Zarządzanie bieżącymi zapytaniami – dedykowany kontakt dla inwestorów,
  • Tworzenie prezentacji inwestorskich oraz innych dokumentów korporacyjnych,
  • Organizacja konferencji, study tour oraz innych eventów,
  • Wsparcie przedstawicieli Agencji podczas udziału Spółki w wydarzeniach dedykowanych środowisku inwestorów, np. konferencji WallStreet organizowanej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych,
  • Realizacja tłumaczeń pisemnych,
  • Opracowanie graficzne i redakcję niektórych części raportów okresowych,
  • Zarządzanie zakładką Relacje inwestorskie na www,
  • Współtworzenie i aktualizację aplikacji Spółki na tablety i smartfony,
  • Codzienny monitoring informacji pojawiających się w porannych biuletynach instytucji rynku kapitałowego,
  • Interpretacja wycen sporządzanych przez przedstawicieli rynku kapitałowego,
  • Sporządzanie analiz porównawczych polityki informacyjnej spółek z sektora,
  • Tworzenie raportów technicznych nt. Spółki i konkurencji.

Efekty

W 2014 r. ENEA SA została wyróżniona w konkursie The Best Annual Report 2013 za najlepszą prezentację wyników finansowych w sprawozdaniu z działalności. Nagroda przyznawana jest co roku dla najlepiej raportujących spółek notowanych na warszawskiej giełdzie. Organizatorem konkursu jest Instytut Rachunkowości i Podatków, a partnerem strategicznym Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie. Serwis relacji inwestorskich Spółki został również trzykrotnie (2010, 2011, 2013) zakwalifikowany do II etapu konkursu na Złotą Stronę Emitenta organizowanego przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych.

Przejrzyste i konsekwentne relacje inwestorskie stanowią wartości, którymi kierujemy się we współpracy z ENEA SA. Pozycja Spółki jako jednej z największych i najważniejszych polskich przedsiębiorstw, a także spółki publicznej, zobowiązuje ją do utrzymywania najwyższych standardów w tym względzie. Wysoka reputacja ENEA SA i zaufanie inwestorów są efektem ciężkiej pracy zespołu specjalistów w ENEA SA, a także InnerValue. Spółkę obecnie pokrywa kilkunastu polskich i zagranicznych analityków. Akcje ENEA SA wchodzą w skład prestiżowych indeksów WIG20, MSCI Poland oraz FTSE All World.

Inne Case studies

Tak działamy

zobacz wszystkie

NEUCA – wspólne wartości, wspólne cele

Współpraca InnerValue z wchodzącą obecnie w skład indeksu mWIG40 firmą NEUCA rozpoczęła się w 2011 r. i obejmuje kompleksową obsługę w zakresie relacji inwestorskich. Działania prowadzone są m.in. przy wykorzystaniu nowoczesnych form komunikacji, takich jak np. video-content. W ciągu pięciu lat od nawiązania współpracy kurs spółki wzrósł o niemal 600%, podczas gdy dynamika wyników była ok. trzy razy niższa.

więcej

Mercator Medical – intensywna i skuteczna kampania wspierająca SPO

Zaplanowana na dwa miesiące kampania informacyjna skierowana do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych. Skuteczna komunikacja, której główną osią była aktualizacja strategii spółki, pozwoliła w krótkim okresie czasu podnieść wycenę akcji o ponad 25% i uplasować z sukcesem wtórną ofertę publiczną Mercator Medical o wartości 31,5 mln zł

więcej

Selvita - miliony z GPW na walkę z rakiem

Nagrodzona Złotym Spinaczem 2015 roczna kampania edukacyjno-promocyjna związana z Ofertą Publiczną Akcji oraz debiutem giełdowym unikalnej w skali GPW spółki. W ciągu niespełna roku zrealizowano szereg działań skierowanych do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych, wykorzystując innowacyjne kanały komunikacji oraz angażując uznanych międzynarodowych ekspertów w obszarach analizy i wyceny spółek z sektora biotechnologii.

więcej

Energa - komunikacja związana z IPO o wartości 2,4 mld zł

W IV kwartale 2013 r. ENERGA SA przeprowadziła jedną z największych w ostatnich latach - wartą 2,4 mld zł - ofertę publiczną akcji i zadebiutowała na GPW. Realizacja rozbudowanego planu komunikacji pozwoliła na osiągnięcie wirusowego zainteresowania ofertą. W IPO ENERGA SA udział wzięło 72 tys. inwestorów indywidualnych, czyli niemal 1/4 wszystkich inwestorów aktywnych na warszawskiej giełdzie w 2013 r.

więcej

LiveChat Software - polscy inwestorzy, amerykańska wycena

Nagrodzona Złotym Spinaczem 2014 kampania IPO. Najważniejszym wyzwaniem dla komunikacji był brak notowanych w Warszawie spółek porównywalnych do LiveChat Software SA. Wartość Oferty Publicznej wyniosła blisko 60 mln zł. Spółka zadebiutowała na głównym rynku GPW i została wyceniona na 476 mln zł, przy wyjątkowo wysokim wskaźniku cena/zysk (P/E) na poziomie 48,6x.

więcej

CD Projekt - od Optimusa do CD Projekt

CD Projekt RED znalazł się na GPW w wyniku odwrotnego przejęcia przez notowany już Optimus. W praktyce więc, to akcjonariusze CD Projekt RED przejęli kontrolę nad Optimusem, który w momencie transakcji nie prowadził już działalności operacyjnej i nie miał dobrej renomy wśród inwestorów. Najważniejszym wyzwaniem postawionym przed InnerValue było zbudowanie pozytywnego wizerunku Spółki na rynku kapitałowym.

więcej