CD Projekt - od Optimusa do CD Projekt

lata 2010 - 2014

CD Projekt - od Optimusa do CD Projekt

CD Projekt RED znalazł się na GPW w wyniku odwrotnego przejęcia przez notowany już Optimus. W praktyce więc, to akcjonariusze CD Projekt RED przejęli kontrolę nad Optimusem, który w momencie transakcji nie prowadził już działalności operacyjnej i nie miał dobrej renomy wśród inwestorów. Najważniejszym wyzwaniem postawionym przed InnerValue było zbudowanie pozytywnego wizerunku Spółki na rynku kapitałowym.

CD Projekt SA to notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych Grupa prowadząca działalność globalną w segmencie rozrywki elektronicznej. Należące do spółki studio CD Projekt RED jest producentem gier komputerowych, w tym wielokrotnie nagradzanej serii RPG Wiedźmin. Do Grupy należy też GOG.com  – globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier, która jest jednym z największych graczy na tym rynku.

Sytuacja wyjściowa

CD Projekt RED znalazł się na Giełdzie w maju 2010 r., w wyniku transakcji, w której Grupa została formalnie przejęta przez notowany Optimus. W praktyce, to akcjonariusze CD Projekt RED, przejęli kontrolę nad Optimusem. 
Grupa początkowo nadal była notowana pod nazwą Optimus, która z czasem została zmieniona najpierw na CD Projekt RED – a potem na CD Projekt. 

Cele

Marka Optimus była jednym z najlepiej znanych brandów polskiego IT. W momencie transakcji przejęcia CD Projekt, Optimus nie prowadził już jednak działalności operacyjnej. Nie miał też dobrej renomy wśród inwestorów giełdowych.
Wyzwaniem postawionym przez Agencją było zbudowanie pozytywnego postrzegania marki CD Projekt, jako rzetelnej, wiarygodnej i aktywnie komunikującej się z rynkiem spółki giełdowej. Kolejnym wyzwaniem była edukacja rynku w zakresie specyfiki branży gier komputerowych, która wtedy nie była dobrze znana warszawskim inwestorom. Chodziło z jednej strony o wyjaśnienie tego jak należy ją wyceniać (kiedy np. premiery ważnych tytułów zaburzają cykliczność wyników), z drugiej informować o potencjale biznesowym, jaki mają czołowe światowe produkcje.

Podjęte działania

We współpracy z agencją InnerValue Spółka rozpoczęła bardzo regularną i wysoko ocenianą współpracę z uczestnikami rynku kapitałowego. Obejmowała ona liczne spotkania, udział w konferencjach inwestorskich, organizację regularnych briefingów dla prasy finansowej. Przeprowadzono wiele działań edukacyjnych, w tym specjalne pokazy materiałów z gier dla przedstawicieli instytucji finansowej. 

Efekty

CD Projekt jest dziś postrzegany jako jedna z najbardziej perspektywicznych, a także dobrze komunikujących się z rynkiem spółek giełdowych. Świadczą o tym wysokie wyceny jej akcji a także wejście do akcjonariatu wielu, renomowanych instytucji finansowych. W okresie współpracy z InnerValue powstało też wiele raportów (również rekomendacji) analitycznych poświęconych Spółce oraz branży. 

Inne Case studies

Tak działamy

zobacz wszystkie

NEUCA – wspólne wartości, wspólne cele

Współpraca InnerValue z wchodzącą obecnie w skład indeksu mWIG40 firmą NEUCA rozpoczęła się w 2011 r. i obejmuje kompleksową obsługę w zakresie relacji inwestorskich. Działania prowadzone są m.in. przy wykorzystaniu nowoczesnych form komunikacji, takich jak np. video-content. W ciągu pięciu lat od nawiązania współpracy kurs spółki wzrósł o niemal 600%, podczas gdy dynamika wyników była ok. trzy razy niższa.

więcej

Mercator Medical – intensywna i skuteczna kampania wspierająca SPO

Zaplanowana na dwa miesiące kampania informacyjna skierowana do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych. Skuteczna komunikacja, której główną osią była aktualizacja strategii spółki, pozwoliła w krótkim okresie czasu podnieść wycenę akcji o ponad 25% i uplasować z sukcesem wtórną ofertę publiczną Mercator Medical o wartości 31,5 mln zł

więcej

Selvita - miliony z GPW na walkę z rakiem

Nagrodzona Złotym Spinaczem 2015 roczna kampania edukacyjno-promocyjna związana z Ofertą Publiczną Akcji oraz debiutem giełdowym unikalnej w skali GPW spółki. W ciągu niespełna roku zrealizowano szereg działań skierowanych do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych, wykorzystując innowacyjne kanały komunikacji oraz angażując uznanych międzynarodowych ekspertów w obszarach analizy i wyceny spółek z sektora biotechnologii.

więcej

Energa - komunikacja związana z IPO o wartości 2,4 mld zł

W IV kwartale 2013 r. ENERGA SA przeprowadziła jedną z największych w ostatnich latach - wartą 2,4 mld zł - ofertę publiczną akcji i zadebiutowała na GPW. Realizacja rozbudowanego planu komunikacji pozwoliła na osiągnięcie wirusowego zainteresowania ofertą. W IPO ENERGA SA udział wzięło 72 tys. inwestorów indywidualnych, czyli niemal 1/4 wszystkich inwestorów aktywnych na warszawskiej giełdzie w 2013 r.

więcej

Enea - długofalowa, kompleksowa obsługa Spółki

Enea SA zarządza Grupą Kapitałową, która należy do grona największych polskich koncernów energetycznych. InnerValue od 2010 r. realizuje dla Spółki kompleksowy program w zakresie relacji inwestorskich, skierowany do poszczególnych grup odbiorców: zarządzających funduszami, analityków finansowych, akcjonariuszy oraz inwestorów indywidualnych.

więcej

LiveChat Software - polscy inwestorzy, amerykańska wycena

Nagrodzona Złotym Spinaczem 2014 kampania IPO. Najważniejszym wyzwaniem dla komunikacji był brak notowanych w Warszawie spółek porównywalnych do LiveChat Software SA. Wartość Oferty Publicznej wyniosła blisko 60 mln zł. Spółka zadebiutowała na głównym rynku GPW i została wyceniona na 476 mln zł, przy wyjątkowo wysokim wskaźniku cena/zysk (P/E) na poziomie 48,6x.

więcej