Aktualności

13.02.2017

Zysk netto LiveChat Software wzrósł o 66,2% w III kwartale

Wzrost zysku netto o 66,2%, wyniku EBITDA o 57,5% i przychodów o 46,7% - to dynamiki wzrostów zanotowane przez LiveChat Software w III kwartale rokufinansowego 2016/17 (czyli okresie październik – grudzień).

Spółka z Wrocławia zanotowała w III kwartale 20,17 mln zł skonsolidowanych przychodów i 15,41 mln zł wyniku EBITDA. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 12,05 mln zł.

„Nadal bardzo dynamicznie zwiększamy przychody. Równocześnie utrzymujemy, a nawet poprawiamy, naszą efektywność biznesową. Nasz model biznesowy pozwala nam osiągać bardzo wysokie marże i generować wysokie przepływy finansowe, dzięki czemu finansujemy rozwój. Potwierdzamy też naszą politykę, która zakłada, że przeznaczamy na dywidendę cały zysk pod warunkiem, że nie pojawią się inwestycje, które zagwarantowałyby akcjonariuszom osiągnięcie wyższej stopy zwrotu” – powiedział prezes Mariusz Ciepły.

W samym III kwartale LiveChat wygenerował pozytywne przepływy pieniężne netto na poziomie 11,23 mln zł. Na koniec tego okresu Grupa dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości ponad 17 mln zł.

Od początku roku, w ciągu trzech kwartałów rokufinansowego (kwiecień – grudzień) skonsolidowane przychody LiveChat Software wyniosły 54,72 mln zł i były o 46,2 % wyższe niż przed rokiem. Wynik EBITDA wzrósł o 51,5% do 39,57 mln zł, a skonsolidowany zysk netto o 54,7% do 30,88 mln zł. Spółka kończy bieżący rokfinansowy 31 marca.

Rozwiązania polskiej firmy, dostępne przez serwis www.livechatinc.com, wykorzystują m.in. takie marki jak: Orange, Adobe, Samsung, Pizza Hut, Ryanair, Macy’s, PBS, NetApp i wiele innych, urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a nawet kluby sportowe (m.in. Tottenham Hotspur, Vancouver Canucks). W ostatnim czasie do tej grupy dołączyły takie marki jak Sony Mobile, Stripe, Hulu, BenQ, telewizja CBS, IKEA (sieć w Kanadzie), Generali, Citrix, czy D-Link.

Efektywność biznesową LiveChat Software potwierdzają wysokie marże, których poziom został jeszcze poprawiony w bieżącym rokufinansowym. Rentowność sprzedaży brutto wyniosła w okresie trzech kwartałów 2016/17 r. obr. 85% wobec 84,7% w analogicznym okresie poprzedniego roku. Rentowność EBITDA wzrosła do 72,3% wobec 69,8% przed rokiem, rentowność operacyjna do 70,1% wobec 67,4%. Marża netto wyniosła 56,4% wobec 53,3% przed rokiem.

Kontakt:

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

LiveChat Software SA

więcej o LiveChat Software SA

LiveChat Software ma już ponad 22 tys. klientów

W ciągu października baza abonencka LiveChat Software wzrosła o 292 klientów netto. Oznacza to, że z rozwiązania LiveChat korzysta już łącznie 22.229 firm i instytucji z całego świata. Przed rokiem spółka miała 17.409 klientów.

więcej

Założyciele LiveChat Software kupują akcje spółki

Założyciele i menedżerowie LiveChat Software odkupili część akcji wystawionych na sprzedaż przez inwestora finansowego. Prezes Mariusz Ciepły, przewodniczący Rady Nadzorczej Maciej Jarzębowski i członek Rady Nadzorczej Jakub Sitarz kupili łącznie 30 tys. akcji płacąc po 45 zł za sztukę.

więcej

LiveChat Software ma już ponad 21 tysięcy klientów

W ciągu trzech miesięcy liczba klientów LiveChat Software wzrosła o ponad tysiąc, dzięki czemu wrocławska spółka ma ich już ponad 21 tys. Tylko w lipcu LiveChat pozyskał 254 klientów netto i według stanu na 1 sierpnia miał ich już 21.019.

więcej

Zysk netto Grupy LiveChat Software wzrósł o 53% w 2016/17 r. obr.

Skonsolidowane przychody Grupy LiveChat Software wzrosły o 44% do 76,25 mln zł w roku finansowym, który zakończył się 31 marca. Jeszcze szybciej rósł zysk netto, który wyniósł 42,92 mln zł i był o 53% wyższy niż w poprzednim roku. W związku z tym Zarząd zarekomendował wypłatę dywidendy w rekordowej wysokości 1,41 zł na akcję.

więcej

Zysk LiveChat Software wzrósł o 48,1% w I połowie rokufinansowego

Skonsolidowany zysk netto LiveChat Software w I połowie 2016/17 rokufinansowego wyniósł 18,83 mln zł i był o 48,1% wyższy od osiągniętego przed rokiem. W tym samym czasie przychody wzrosły o 45,9% do 34,55 mln zł. Tak dynamiczny rozwój to zasługa zarówno szybko rosnącej bazy klientów LiveChat Software, ale też bardzo efektywnego modelu biznesowego i utrzymywania dyscypliny kosztowej. Wśród nowych klientów spółki znalazły się m.in.: Sony Mobile, telewizja CBS, Stripe, czy Hulu.

więcej

LiveChat Software zwiększa zyski i marże

Skonsolidowany zysk netto LiveChat Software wzrósł w I kwartale 2016/17 rokufinansowego o 54,4% do 9,09 mln zł. Przychody zwiększyły się o 47,5% do 16,58 mln zł. Spółka nie tylko rozwijała swój biznes, ale też skutecznie zwiększała efektywność.

więcej

Akcjonariusze LiveChat Software zdecydowali o rekordowej dywidendzie

LiveChat Software przeznaczy na dywidendę 27,81 mln zł, zdecydowało wczoraj Walne Zgromadzenie spółki. Oznacza to wypłatę w wysokości 1,08 zł na akcję. Spółka, zgodnie ze swoją polityką dywidendą, przeznaczyła dla akcjonariuszy praktycznie cały jednostkowy zysk, który w 2015/16 rokufinansowym wyniósł 27,92 mln zł.

więcej

LiveChat wyróżniony w ratingu G2 Crowd

Rozwiązanie polskiej spółki LiveChat Software zostało uznane za najlepsze w swojej kategorii w prestiżowym raporcie „Live Chat Grid Report Spring 2016” przygotowanym przez G2 Crowd. W porównaniu do jesiennej edycji raportu polski LiveChat poprawił noty zarówno w kategorii „market presence”, jak i „consumer satisfaction”.

więcej

LiveChat Software nadal szybko rośnie

Zysk netto LiveChat Software wyniósł 19,96 mln zł w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku finansowego 2015/16 (rozpoczętego 1 kwietnia). To o 54,6% więcej niż przed rokiem. Tylko w samym III kwartale (październik – grudzień) wrocławska firma zarobiła „na czysto” 7,25 mln zł.

więcej

Liczba klientów LiveChat Software wzrosła o 43% w 2015 r.

LiveChat Software ma już około 13,5 tys. klientów. Tyle firm i instytucji z całego świata wykorzystuje rozwiązanie wrocławskiej firmy, żeby komunikować się z internautami odwiedzającymi ich strony internetowe. Wśród nich są m.in. znane marki (Orange, NetApp, Macy’s, Pizza Hut, PBS, Ryanair i wiele innych), urzędy (Departament Stanu USA), uczelnie i kluby sportowe.

więcej

LiveChat Software zwiększa zysk o 70 %

Wrocławski LiveChat Software utrzymuje dynamiczne tempo wzrostu, w I połowie rokufinansowego 2015/16 (rozpoczętego 1 kwietnia) jej zysk netto wzrósł o 70 % do 12,71 mln zł. Spółka zawsze notowała bardzo wysoką rentowność, a w ostatnim okresie udało się jej podnieść marże jeszcze wyżej.

więcej

LiveChat Software z 460 nowymi klientami w październiku

LiveChat Software zwiększył w październiku liczbę swoich klientów o 460 nowych firm. Spółka z Wrocławia po raz kolejny w tym rokupoprawiła swój własny rekord (w sierpniu pozyskała 402 klientów). Według stanu na 1 listopada z jej rozwiązania korzysta już 12.744 przedsiębiorstw z całego świata, wobec 9.040 przed rokiem.

więcej

Ponad 12 tysięcy klientów LiveChat Software

Już 12.284 firm z całego świata komunikuje się z klientami odwiedzającymi ich strony internetowe za pośrednictwem rozwiązania spółki LiveChat Software. Oznacza to, że ta liczba wzrosła o 367 firm w ciągu miesiąca i aż o 3.582 w ciągu roku.

więcej

LiveChat Software dynamicznie zaczyna rokfinansowy: 84% wzrostu EBITDA i 77% wzrostu zysku netto

LiveChat Software, jeden z liderów globalnego rynku rozwiązań live chat, zanotował w okresie kwiecień – czerwiec 5,89 mln zł zysku netto, 7,86 mln zł EBITDA oraz 11,24 mln zł przychodów. Oznacza to wzrost o odpowiednio 77, 84 oraz 86 procent. Tak dobre wyniki to efekt szybkiego tempa pozyskiwania nowych klientów i wykorzystania możliwości jakie daje świadczenia usług w modelu SaaS (Software as a Service).

więcej

LiveChat Software wypłaci rekordową dywidendę

Walne Zgromadzenie LiveChat Software SA zdecydowało o przeznaczeniu na dywidendę 18,282 mln zł, czyli praktycznie całego zysku za 2014/15 r. finansowy. Na kapitał zapasowy trafi 167 tys. zł. Zyski spółki rosną bardzo dynamicznie, a wraz z nimi również dywidenda.

więcej

Ponad 11 tysięcy firm korzysta z rozwiązania LiveChat Software

Liczba firm i instytucji, które komunikują się z osobami odwiedzającymi ich strony www, dzięki rozwiązaniu „LiveChat” przekroczyła 11 tysięcy. Wśród nich znajdują się m.in. takie marki jak: Orange, Adobe, Samsung, Pizza Hut, Macy’s, PBS, NetApp i wiele innych, urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a nawet kluby sportowe (m.in. Vancouver Canucks).

więcej

Livechat Software podnosi prognozy

Zysk netto LiveChat Software w 2014/15 rokuobrotowym wyniesie 18,51 mln zł netto. Spółka podwyższyła prognozę, publikując jednocześnie wstępne wyniki szacunkowe. Zgodnie z nimi zysk netto okaże się o ok. 24 % lepszy od prognozowanego, wynik EBITDA o ok. 27 % a przychody o ponad 30 %

więcej

Ponad 10 tysięcy klientów LiveChat Software

Już ponad 10 tysięcy firm z całego świata komunikuje się ze swoimi klientami wykorzystując rozwiązanie wrocławskiego LiveChat Software. Dzięki temu spółka zrealizowała, w zakładanym terminie, jeden ze swoich strategicznych celów. Wśród pozyskanych ostatnio klientów znajdują się takie marki jak PBS (amerykańska sieć telewizji publicznych), NetApp, TP-Link, Macy’s, Pizza Hut oraz kanadyjski klub hokejowy Vancouver Canucks.

więcej

LiveChat Software publikuje świetne wyniki finansowe

Po dziewięciu miesiącach 2014/15 roku obrotowego, wrocławska spółka LiveChat Software wypracowała już 12,91 mln zł skonsolidowanego zysku netto. To wynik o 89% lepszy od osiągniętego przed rokiem. W tym okresie przychody spółki wzrosły o blisko 81% do 22,50 mln zł.

więcej

Livechat na platformie 1&1

LiveChat, informatyczne narzędzie wspierające sprzedaż oraz relacje z klientem wrocławskiej firmy LiveChat Software znalazł się na platformie 1&1, z której korzysta 300 tys. firm z całego świata.

więcej

Livechat rozpoczyna IPO

Spółka LiveChat Software, jeden z liderów globalnego rynku oprogramowania typu live chat, opublikowała dziś Prospekt Emisyjny w związku z ofertą publiczną akcji serii A.

więcej