Aktualności

25.11.2021

I-III kw. 2021 r. w Grupie TIM: rekordowe obroty, wysoka rentowność, wyróżniająca się oferta

Wrocław, Polska – 24 listopada 2021 r. – Skonsolidowane przychody (950,6 mln zł) wyższe o 1/4, a jednostkowe (904,9 mln zł) – o ponad 1/3 w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. Zysk netto Grupy (69,6 mln zł) wzrósł o 250% r/r. Grupa Kapitałowa TIM po trzech kwartałach 2021 r. nie zwalnia tempa. Najbliższe miesiące upłyną pod znakiem inwestycji w nową platformę e-commerce oraz logistykę, a także przygotowania debiutu 3LP SA na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Praktycznie wszystkie najważniejsze wskaźniki finansowe po 9 miesiącach 2021 r. osiągnęły najwyższe poziomy w 34-letniej historii TIM-u.

- Tak dobre wyniki pozwoliły nam zdecydować o wypłacie jeszcze przed Bożym Narodzeniem zaliczki na poczet dywidendy za rok2021 – mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Naszym sukcesem dzielimy się z akcjonariuszami, jednak równie chętnie „reinwestujemy” go w dalszy rozwój. W tak konkurencyjnej branży jak e-commerce to jedyny sposób na utrzymanie przewagi konkurencyjnej, a także dotrzymanie kroku oczekiwaniom klientów. Dlatego też intensywnie pracujemy nad projektem TIM 2.0, wiążącym się między innymi z przebudową naszych zasobów informatycznych oraz migracją platformy TIM.pl na Magento 2, a także nad strategią spółki na najbliższe lata – podkreśla Krzysztof Folta.

Dostępność i szerokość oferty rynkowym wyróżnikiem
Oferta platformy TIM.pl cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Powodów, dla których tak się dzieje, jest kilka.

- Lepiej i precyzyjniej planujemy nasze zapasy magazynowe, które – z uwagi na dynamicznie zmieniającą się dostępność produktów – są większe niż dwa-trzy lata temu. To czyni TIM.pl jeszcze atrakcyjniejszym miejscem do kupowania online. Podejmujemy działania wyprzedzające, dywersyfikujemy źródła dostaw, także za sprawą alternatywnego modelu sprzedaży, jakim jest hybrydowy marketplace. Chcemy, aby TIM.pl był pierwszym miejscem wyboru – takim, w którym klienci będą mogli zrealizować wszystkie swoje potrzeby zakupowe – wyjaśnia Piotr Nosal, członek Zarządu i dyrektor handlowy TIM SA. - Dostępność to nasza przewaga, która przekłada się na nowe rejestracje klientów na TIM.pl. W trzecim kwartale 2021 rokubyło ich 5950 wobec 4135 w analogicznym okresie 2020 rokui niespełna 3400 przed dwoma laty – wylicza Piotr Nosal.

Już od jakiegoś czasu najczęściej rejestrującą grupą klientów są instalatorzy - stanowią ponad 50% wszystkich rejestracji. Po dziewięciu miesiącach 2021 r. w strukturze sprzedaży o 2 punkty procentowe wzrósł udział sprzedaży do tego segmentu. To konsekwencja działań prosprzedażowych ukierunkowanych na zwiększanie udziału firm instalatorskich w całości przychodów generowanych przez TIM.

Wysoka rentowność
Skonsolidowany zysk netto na poziomie 69,6 mln zł oraz EBITDA Grupy TIM, sięgająca po dziewięciu miesiącach 2021 r. 109,8 mln zł (+117,5% r/r), to w dużej mierze efekt wzrostu przychodów ze sprzedaży oraz dobrego zarządzania rentownością. Dzięki temu marża EBITDA Grupy TIM wyniosła po trzech kwartałach 2021 r. 11,5% (vs 6,6% po 3 kw. 2020 r.), zaś marża zysku netto – 7,3% (vs 2,6% w analogicznym okresie 2020 r.).

- Do poprawy rentowności działalności Grupy TIM przyczyniło się także to, że – niezależnie od rozwoju biznesu i dbania o marżę – w sposób ciągły pracujemy nad optymalizacjami procesów. Pozwala nam to ograniczać wzrost kosztów działalności podstawowej – podkreśla Piotr Tokarczuk, członek Zarządu i dyrektor finansowy TIM SA. - W pierwszych trzech kwartałach bieżącego rokumieliśmy do czynienia z 18-procentowym wzrostem kosztów operacyjnych rokdo roku, podczas gdy skonsolidowane przychody wzrosły o 36%. Efekt działania dźwigni operacyjnej przełożył się na skokową poprawę rentowności Grupy TIM – zauważa Piotr Tokarczuk.        

IPO i koncentracja na automatyce
Chęć dalszego dynamicznego rozwoju napędza nie tylko TIM, ale i spółkę 3LP, specjalizującą się w usługach logistycznych dla sektora e-commerce. Planowany na I kwartał 2022 r. debiut na GPW poprzedzi oferta publiczna, która pozwoli sfinansować m.in. automatyzację procesów w nowej hali w Siechnicach k. Wrocławia, rozwój zarządzanej powierzchni magazynowej oraz inwestycje w zrównoważony rozwój firmy zgodnie z przyjętą strategią ESG, w tym w energetykę odnawialną.

- Działamy w modelu „asset light”. Nie ponosimy wydatków na budowę magazynów, a możemy skoncentrować się na ich wyposażeniu w najnowocześniejszą automatykę zwiększającą wydajność i bezbłędność procesów logistycznych, umożliwiających dynamiczne skalowanie operacyjne, dostosowywanie działalności do panujących warunków rynkowych i zwiększanie efektywności. Cały czas dynamicznie się rozwijamy, o czym świadczą osiągane rezultaty – mówi Maciej Posadzy, prezes Zarządu 3LP SA.

Przychody spółki po trzech kwartałach 2021 r. osiągnęły poziom 102,5 mln zł (+28% r/r). Przez 9 miesięcy 2021 r. 3LP SA zrealizowało już 3,73 mln wysyłek (+32,7% r/r). – Pracujemy też nad poszerzeniem zakresu i okresu współpracy z aktualnymi kluczowymi klientami. Będziemy informować w najbliższym czasie o szczegółach - zapowiada Maciej Posadzy.

Kontakt:

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

TIM SA

więcej o TIM SA

Listopad 2021 r. w TIM SA: e-commerce gwarantem stabilnego wzrostu przychodów

Wrocław, Polska – 2 grudnia 2021 r. – Ze wstępnych szacunków wynika, że w listopadzie 2021 r. miesięczne przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły 118,2 mln zł (+22,6% r/r). Przychody ze sprzedaży online realizowanej samodzielnie przez klientów osiągnęły 83,7 mln zł (+41,8% r/r).

więcej

Październik 2021 r. w TIM SA: ponad miliard przychodów od początku roku, miesięczny rekord sprzedaży online realizowanej samodzielnie przez klientów

Wrocław, Polska – 3 listopada 2021 r. – Ze wstępnych szacunków wynika, że w październiku 2021 r. miesięczne przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły 120,2 mln zł (+37,2% r/r). To drugi najlepszy miesiąc od rozpoczęcia działalności przez TIM. Suma przychodów po 10 miesiącach 2021 r. przekroczyła 1,03 mld zł (+35,1% r/r).

więcej

122,3 mln zł – najwyższe w historii miesięczne przychody TIM-u. 911,4 mln zł po 9 miesiącach 2021 r.

Wrocław, Polska – 4 października 2021 r. – Ze wstępnych szacunków wynika, że we wrześniu 2021 r. miesięczne przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły 122,3 mln zł (+45,3% r/r) - to rekord w niemal 34-letniej historii spółki. Miesięczne przychody ze sprzedaży online po raz pierwszy przekroczyły 80 mln zł (83,8 mln zł, +40,6% r/r).

więcej

I półrocze 2021 r. w Grupie TIM: rekordowe obroty, skonsolidowany zysk netto wyższy aż o 357% r/r

Wrocław, Polska – 22 września 2021 r. – Grupa Kapitałowa TIM w I połowie 2021 r wygenerowała 602,4 mln zł przychodów ze sprzedaży (+22% r/r). Skonsolidowany zysk netto osiągnął ponad 43 mln zł, co oznacza wzrost o 357% r/r. Przychody ze sprzedaży TIM SA wzrosły w stosunku do I półrocza 2020 r. aż o 32%, do 569,7 mln zł. Ich suma za ostatnie 12 miesięcy (III kw. 2020 – II kw. 2021 r.) przekroczyła 1,07 mld zł. Trwają prace nad wprowadzeniem 3LP SA na warszawską giełdę.

więcej

Rekordowy wzrost przychodów ze sprzedaży r/r, drugi najlepszy miesiąc w historii – sierpień 2021 r. w TIM SA

Wrocław, Polska – 2 września 2021 r. – Ze wstępnych szacunków wynika, że w sierpniu 2021 r. miesięczne przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły ponad 108,7 mln zł. Były zatem wyższe o 53,8% od przychodów osiągniętych rokwcześniej. Tym samym po raz pierwszy w historii spółki wzrost miesięcznych przychodów ze sprzedaży r/r przekroczył 50%. Dynamicznie rozwija się także 3LP SA - spółka świadcząca usług dla e-commerce.

więcej