Aktualności

05.07.2021

Wartość oferty Shoper wyniosła 363 mln zł. Redukcja zapisów detalicznych na poziomie 92,5 %

Shoper SA, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego, dokonał przydziału akcji oferowanych w publicznej ofercie akcji. Cena emisyjna została ustalona na poziomie ceny maksymalnej czyli 47,00 zł, co oznacza, że wartość całej oferty wyniosła 363 mln zł. Oferta Shoper cieszyła się bardzo wysokim zainteresowaniem, skutkiem czego jest redukcja zapisów od inwestorów indywidualnych na poziomie 92,5 % Shoper planuje debiut na GPW w ciągu kilku dni.

Oferta Shoper objęła 7.731.628 akcji spółki, które reprezentują 27,11 % kapitału zakładowego oraz 27,50 % głosów na Walnym Zgromadzeniu (razem z opcją stabilizacyjną ok. 9% liczby akcji w ofercie). Oferującymi akcje są obecni akcjonariusze spółki, tj. fundusz private equity V4C POLAND PLUS FUND S.C.A. SICAV FIAR, Modhaus sp. z o.o., KFF Sarl, Krzysztof Krawczyk oraz Rafał Krawczyk. Akcjonariusze sprzedający oraz Spółka zobowiązali się do nie sprzedawania lub nie emitowania akcji spółki przez okres 360 dni po ofercie.

Zgodnie z dokonanym przydziałem inwestorzy indywidualni obejmą 623.512 akcji, stanowiących ok. 8,1% oferowanych akcji, a do inwestorów instytucjonalnych trafi pozostałe 7.108.116 akcji, stanowiących ok. 91,9% oferowanych akcji.

- Dziękuję wszystkim inwestorom, którzy zapoznali się z działalnością naszej firmy i wzięli udział w ofercie. Wierzę, że skuteczna realizacja naszej strategii i dalszy rozwój Shoper na tle rosnącej branży e-commerce w Polsce oraz na świecie, wynagrodzą poświęcony czas i okazane nam zaufanie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z przeprowadzonego IPO i zainteresowania, jakie wzbudziło ono pośród inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych, co odzwierciedla wysoki poziom redukcji – komentuje Marcin Kuśmierz, prezes zarządu Shoper.

Inwestorzy indywidualni złożyli łącznie ok. 2,7 tys. zapisów na ok. 8,3 mln akcji, w wyniku czego średnia stopa redukcji wyniosła ok. 92,5 % Wartość całej oferty wyniosła ok. 363 mln zł.

- Cieszę się z licznego grona inwestorów indywidualnych, którzy zapisali się na akcje Shoper. Widzą oni wysoki potencjał branży e-commerce, a my jesteśmy dumni, że będziemy kolejnym reprezentantem tego dynamicznie rosnącego segmentu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Przed nami intensywny okres i ambitne cele do zrealizowania, natomiast jesteśmy do tego zadania przygotowani – dodaje Marcin Kuśmierz.

Debiut Shoper na GPW planowany jest w ciągu kilku dni.

Kontakt:

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Shoper S.A

więcej o Shoper S.A

Shoper ze wzrostem przychodów o 65% po 3 kwartałach 2021 r.GMV wynosi ponad 5 mld zł

Shoper, krajowy lider na rynku rozwiązań dla ecommerce oferowanych w modelu SaaS (Software as a Service), zanotował narastająco po 3 kwartałach wzrost przychodów o 65% w ujęciu rokdo roku. Przychody Shoper przewyższają już o 6,4 mln zł (+14%) wynik uzyskany w całym 2020 roku. EBITDA skorygowana osiągnęła poziom 22,7 mln zł, co oznacza wzrost o 38% r/r. Wartość GMV sklepów bezpośrednich na platformie Shoper zwiększyła się z 2,8 mld zł do 4,2 mld zł, notując 50% dynamikę wzrostu. Za 12 ostatnich miesięcy zakończonych we wrześniu 2021 r., GMV wyniosło 5,4 mld zł, rosnąc aż o 56% r/r.

więcej

Shoper po 3 kwartałach zwiększył przychody o 65%, a GMV przebiła 5 mld zł W planach na IV kwartał strategiczne partnerstwa

Shoper, lider na polskim rynku rozwiązań dla ecommerce oferowanych w modelu SaaS (Software as a Service), opublikował wstępne szacunkowe wyniki finansowe. Przychody narastająco po 3 kwartałach wyniosły 53,4 mln zł, rosnąc o 65% r/r i przewyższając o 6,4 mln zł wynik uzyskany w całym 2020 roku. EBITDA skorygowana osiągnęła poziom 22,8 mln zł, co oznacza wzrost o 39% r/r. Wartość GMV sklepów bezpośrednich na platformie Shoper zwiększyła się z 2,8 mld zł do 4,2 mld zł, notując dynamikę na poziomie 50%. Za 12 ostatnich miesięcy zakończonych we wrześniu 2021 r., wyniosła już 5,4 mld zł, rosnąc o 56% r/r.

więcej

Shoper osiągnął 60% wzrost przychodów w I półroczu 2021 roku

Shoper, lider rynku sklepów internetowych w modelu SaaS (Software as a Service), opublikował raport finansowy za I półrocze 2021 roku. Przychody w tym okresie wyniosły 33,4 mln zł, co oznacza wzrost o 60% r/r, a EBITDA skorygowana osiągnęła poziom 15,6 mln zł, o 44% więcej r/r. Wartość GMV sklepów bezpośrednich na platformie Shoper wzrosła w I półroczu 2021 r. do 2,5 mld zł, notując dynamikę na poziomie 41%. GMV za ostatnie 12 miesięcy zakończone w czerwcu br., przekroczyło 4,7 mld zł.

więcej

Shoper przejmuje Shoplo i zwiększa udział w rynku

Shoper, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego w modelu Software as a Service (SaaS), przejął trzecią najbardziej popularną tego typu platformę w kraju, liczącą około 4 700 sklepów. Na mocy umowy zawartej z SumUp Shoper nabył 100% udziałów w Shoplo Sp. z o.o. za kwotę 17,5 mln zł.

więcej

Shoper z blisko 60% wzrostem przychodów w I półroczu 2021 roku

Shoper, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego w modelu SaaS (Software as a Service), opublikował wstępne szacunkowe wyniki finansowe. Przychody w I półroczu 2021 rokuwyniosły 33,3 mln zł, co oznacza wzrost o 59% r/r, skorygowana managerska EBITDA osiągnęła poziom 15,4 mln zł, o 45% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wartość GMV sklepów bezpośrednich na platformie Shoper wzrosła z 1,8 mld zł do 2,5 mld zł, notując dynamikę na poziomie 41%. Za ostatnie 12 miesięcy zakończone w czerwcu 2021 r., GMV przekroczyło już 4,7 mld zł.

więcej

Shoper z sukcesem debiutuje na GPW

Shoper SA, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego w modelu SaaS (Software as a Service), zadebiutował na głównym parkiecie GPW w Warszawie. Kurs akcji na otwarciu wyniósł 54,1 zł, co oznacza wzrost o 15 % względem ceny maksymalnej w ofercie wynoszącej 47,00 zł. Po 15 minutach handlu kurs akcji jest o 17 % powyżej kursu odniesienia i wynosi 55 zł.

więcej

Shoper zadebiutuje na GPW 9 lipca

Shoper SA, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego w modelu SaaS (Software as a Service), zadebiutuje na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie już w najbliższy piątek, 9 lipca. W bieżącym tygodniu dokonano przydziału akcji i Shoper z sukcesem zakończył IPO - wartość oferty wyniosła 363 mln zł.

więcej

Cena akcji Shoper w IPO została ustalona na 47 zł

Oferta publiczna akcji Shoper cieszyła się wysokim zainteresowaniem inwestorów. Cena sprzedaży jednej akcji w ofercie została ustalona na poziomie ceny maksymalnej, czyli 47,00 zł. Wartość oferty wyniesie 363 mln zł, z czego 91,9 % akcji zostanie nabytych przez inwestorów instytucjonalnych, a pozostałe 8,1 % przez inwestorów indywidualnych.

więcej

Startuje IPO Shoper Lider polskiego rynku rozwiązań SaaS dla e-commerce wkrótce wejdzie na GPW

Shoper SA, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego w modelu SaaS (Software as a Service), opublikował Prospekt związany z ruszającą dziś publiczną ofertą sprzedaży akcji. Oferta obejmuje około 27,1 % akcji Spółki, a cena maksymalna została ustalona na 47 zł, przy tej cenie wartość oferty wynosi 363 mln zł. Zapisy dla inwestorów indywidualnych prowadzone będą w dniach 22-28 czerwca. Giełdowy debiut planowany jest około 9 lipca.

więcej

KNF zatwierdziła Prospekt Shoper

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła Prospekt Shoper SA w związku z planowaną Ofertą Publiczną. Spółka ubiega się o wprowadzenie akcji do obrotu na głównym rynku GPW. Publikacja Prospektu zaplanowana jest na poniedziałek 21 czerwca. Globalnymi koordynatorami oferty, współprowadzącymi księgę popytu są mBank SA oraz Biuro Maklerskie PKO BP. Współprowadzącym księgę popytu jest również WOOD & Company Financial Services, a.s.

więcej

Shoper blisko debiutu na GPW

Shoper SA, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego w modelu SaaS (Software as a Service) jest na etapie finalizacji postępowania prospektowego i przygotowuje się do rozpoczęcia pierwszej oferty publicznej. Przedmiotem oferty będzie około 27,1 % akcji istniejących, spółka nie planuje przeprowadzać emisji nowych akcji. Ostateczna decyzja oraz termin przeprowadzenia oferty są uzależnione od warunków rynkowych oraz niezbędnych zgód organów nadzoru i decyzji korporacyjnych akcjonariuszy sprzedających.

więcej

SaaS napędza rynek online

Pandemia wyraźnie przyspieszyła w zeszłym rokutrend przenoszenia aktywności do kanału online, ale jedne rozwiązania zyskały na tym bardziej niż inne. Dynamika wzrostu liczby sklepów działających w modelu SaaS wyniosła w 2020 r. 27%, podczas gdy sklepy korzystające z wciąż najpopularniejszego rozwiązania typu open source, wzrosły o 5%. Średnioroczny wzrost w latach 2017-2020 dla rynku SaaS był trzykrotnie wyższy od open source, notując dynamikę na poziomie 15%. Utrzymanie trendu w najbliższych latach sprawi, ze rozwiązania SaaS zyskają miano najpopularniejszych rozwiązań dla e-commerce.

więcej

Shoper podsumowuje rekordowy rok– już 4 mld zł GMV

Shoper SA, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego, osiągnął w 2020 r. przychody na poziomie 47 mln zł oraz 22 mln zł zysku EBITDA. Oznacza to wzrost o odpowiednio 69 % r/r oraz 104 % r/r. W minionym rokuna platformie Shoper klienci wygenerowali obrót (GMV*) w wysokości 4,0 mld zł, co oznacza wzrost o 87 % r/r. 5 marca br. Spółka złożyła prospekt do Komisji Nadzoru Finansowego.

więcej