Aktualności

18.06.2021

KNF zatwierdziła Prospekt Shoper

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła Prospekt Shoper SA w związku z planowaną Ofertą Publiczną. Spółka ubiega się o wprowadzenie akcji do obrotu na głównym rynku GPW. Publikacja Prospektu zaplanowana jest na poniedziałek 21 czerwca. Globalnymi koordynatorami oferty, współprowadzącymi księgę popytu są mBank SA oraz Biuro Maklerskie PKO BP. Współprowadzącym księgę popytu jest również WOOD & Company Financial Services, a.s.

Shoper to lider na polskim rynku dostawców oprogramowania dla e-commerce w modelu SaaS, który umożliwia przedsiębiorcom wygodne, szybkie i łatwe założenie własnego sklepu internetowego oraz prowadzenie sprzedaży w kanale online. Kompleksowa oferta Spółki obejmuje udostępnianą w formie abonamentu platformę Shoper oraz szereg usług sprzedawanych w modelu pay-as-you-grow (PAYG), skorelowanych bezpośrednio z liczbą zamówień lub wielkością obrotów (GMV) generowanych przez sklepy na platformie. Z rozwiązań firmy korzysta ponad 20 tys. sklepów, reprezentujących zróżnicowane branże.

- Zatwierdzenie Prospektu to bardzo pozytywna wiadomość, oznacza to, że w ciągu najbliższych dni rozpocznie się Oferta Publiczna Shoper. Budowana przez nas od 15 lat kompleksowa oferta dla e-sklepów pozwoliła nam objąć pozycję lidera na polskim rynku dostawców oprogramowania w modelu SaaS i stać się platformą pierwszego wyboru dla przedsiębiorców decydujących się na wejście do kanału online. Znajdujemy się w okresie dynamicznego wzrostu, mamy bogatą ofertę i świetnych ludzi na pokładzie, a polski rynek e-commerce ma przed sobą bardzo dobre perspektywy. Biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki, uważam, że to dobry moment aby dołączyć do grona spółek na warszawskiej GPW. Pierwszego  notowania akcji spodziewamy się jeszcze w I połowie lipca – komentuje Marcin Kuśmierz, prezes zarządu Shoper.

Spółka w swojej strategii zakłada utrzymanie pozycji rynkowego lidera oferującego oprogramowanie dla e-commerce w modelu SaaS, m.in. poprzez zwiększenie bazy użytkowników platformy Shoper, w tym przez potencjalne akwizycje i ekspansję na nowe kraje, a także wzrost udziału przychodów w modelu PAYG oraz rozwój obecnych i nowych usług, w tym koncentrujących się na wspieraniu sprzedaży wielokanałowej.

- Chcemy w dalszym ciągu wykorzystywać wysoką skalowalność naszego modelu biznesowego i zwiększać bazę użytkowników korzystających z naszej platformy oraz oferowanych przez nas w modelu pay-as-you-grow usług dodatkowych. Rozważamy akwizycje mniejszych platform e-commerce, a także wyjście z naszą ofertą na inne kraje. Pierwszym krokiem był zakup aplikacji ErpBox, która umożliwia klientom Shoper m.in. integrację z platformami handlowymi, pozwalającymi na sprzedaż za granicą. W tym momencie przestaliśmy być Spółką, która działa wyłącznie na terytorium Polski  – dodaje Marcin Kuśmierz.

Shoper w 2020 rokuodnotował przychody na poziomie 47 mln zł oraz 22 mln zł zysku EBITDA menedżerskiej, po wyłączeniu zdarzeń o charakterze jednorazowym. Oznacza to wzrost o odpowiednio 69 % r/r oraz 104 % r/r. W tym samym okresie GMV* wygenerowana przez sklepy na platformie Shoper wyniosła niemal 4,0 mld zł, co oznacza wzrost o 87 % r/r.

Na poniedziałek 21 czerwca planowane jest opublikowanie Prospektu na stronie internetowej Spółki: https://www.shoper.pl/relacje-inwestorskie/

Przedmiotem oferty będzie około 27,1% akcji istniejących Shoper w tym około 2,5% w ramach opcji stabilizacyjnej. Oferującymi akcje są aktualni akcjonariusze Spółki, tj. fundusz private equity V4C POLAND PLUS FUND S.C.A. SICAV FIAR, Modhaus sp. z o.o., KFF Sarl, Krzysztof Krawczyk oraz Rafał Krawczyk. Spółka nie planuje podwyższenia kapitału zakładowego. Akcjonariusze sprzedający oraz Spółka zobowiązali się do nie sprzedawania lub nie emitowania akcji Spółki przez okres 360 dni po Ofercie.

Menadżerami Oferty są mBank SA, Biuro Maklerskie PKO BP oraz WOOD & Company Financial Services, a.s. Doradcą prawnym Spółki w związku z Ofertą jest kancelaria prawna MJH Moskwa, Jarmul, Haładyj i Partnerzy – Adwokaci i Radcowie Prawni sp.p. Doradcą prawnym Menedżerów Oferty w związku z Ofertą jest kancelaria prawna DLA Piper Giziński Kycia sp.j. Audytorem Spółki jest Grant Thornton.

*GMV (ang. gross merchandise value) - suma przychodów sklepów prowadzących działalność na platformie Shoper, nie uwzględnia przychodów sklepów sprzedawanych przez partnerów Spółki na zasadzie private label oraz nie uwzględnia przychodów generowanych przez integrację z zewnętrznymi marketplace.

Kontakt:

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Shoper S.A

więcej o Shoper S.A

Shoper ze wzrostem przychodów o 65% po 3 kwartałach 2021 r.GMV wynosi ponad 5 mld zł

Shoper, krajowy lider na rynku rozwiązań dla ecommerce oferowanych w modelu SaaS (Software as a Service), zanotował narastająco po 3 kwartałach wzrost przychodów o 65% w ujęciu rokdo roku. Przychody Shoper przewyższają już o 6,4 mln zł (+14%) wynik uzyskany w całym 2020 roku. EBITDA skorygowana osiągnęła poziom 22,7 mln zł, co oznacza wzrost o 38% r/r. Wartość GMV sklepów bezpośrednich na platformie Shoper zwiększyła się z 2,8 mld zł do 4,2 mld zł, notując 50% dynamikę wzrostu. Za 12 ostatnich miesięcy zakończonych we wrześniu 2021 r., GMV wyniosło 5,4 mld zł, rosnąc aż o 56% r/r.

więcej

Shoper po 3 kwartałach zwiększył przychody o 65%, a GMV przebiła 5 mld zł W planach na IV kwartał strategiczne partnerstwa

Shoper, lider na polskim rynku rozwiązań dla ecommerce oferowanych w modelu SaaS (Software as a Service), opublikował wstępne szacunkowe wyniki finansowe. Przychody narastająco po 3 kwartałach wyniosły 53,4 mln zł, rosnąc o 65% r/r i przewyższając o 6,4 mln zł wynik uzyskany w całym 2020 roku. EBITDA skorygowana osiągnęła poziom 22,8 mln zł, co oznacza wzrost o 39% r/r. Wartość GMV sklepów bezpośrednich na platformie Shoper zwiększyła się z 2,8 mld zł do 4,2 mld zł, notując dynamikę na poziomie 50%. Za 12 ostatnich miesięcy zakończonych we wrześniu 2021 r., wyniosła już 5,4 mld zł, rosnąc o 56% r/r.

więcej

Shoper osiągnął 60% wzrost przychodów w I półroczu 2021 roku

Shoper, lider rynku sklepów internetowych w modelu SaaS (Software as a Service), opublikował raport finansowy za I półrocze 2021 roku. Przychody w tym okresie wyniosły 33,4 mln zł, co oznacza wzrost o 60% r/r, a EBITDA skorygowana osiągnęła poziom 15,6 mln zł, o 44% więcej r/r. Wartość GMV sklepów bezpośrednich na platformie Shoper wzrosła w I półroczu 2021 r. do 2,5 mld zł, notując dynamikę na poziomie 41%. GMV za ostatnie 12 miesięcy zakończone w czerwcu br., przekroczyło 4,7 mld zł.

więcej

Shoper przejmuje Shoplo i zwiększa udział w rynku

Shoper, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego w modelu Software as a Service (SaaS), przejął trzecią najbardziej popularną tego typu platformę w kraju, liczącą około 4 700 sklepów. Na mocy umowy zawartej z SumUp Shoper nabył 100% udziałów w Shoplo Sp. z o.o. za kwotę 17,5 mln zł.

więcej

Shoper z blisko 60% wzrostem przychodów w I półroczu 2021 roku

Shoper, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego w modelu SaaS (Software as a Service), opublikował wstępne szacunkowe wyniki finansowe. Przychody w I półroczu 2021 rokuwyniosły 33,3 mln zł, co oznacza wzrost o 59% r/r, skorygowana managerska EBITDA osiągnęła poziom 15,4 mln zł, o 45% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wartość GMV sklepów bezpośrednich na platformie Shoper wzrosła z 1,8 mld zł do 2,5 mld zł, notując dynamikę na poziomie 41%. Za ostatnie 12 miesięcy zakończone w czerwcu 2021 r., GMV przekroczyło już 4,7 mld zł.

więcej

Shoper z sukcesem debiutuje na GPW

Shoper SA, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego w modelu SaaS (Software as a Service), zadebiutował na głównym parkiecie GPW w Warszawie. Kurs akcji na otwarciu wyniósł 54,1 zł, co oznacza wzrost o 15 % względem ceny maksymalnej w ofercie wynoszącej 47,00 zł. Po 15 minutach handlu kurs akcji jest o 17 % powyżej kursu odniesienia i wynosi 55 zł.

więcej

Shoper zadebiutuje na GPW 9 lipca

Shoper SA, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego w modelu SaaS (Software as a Service), zadebiutuje na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie już w najbliższy piątek, 9 lipca. W bieżącym tygodniu dokonano przydziału akcji i Shoper z sukcesem zakończył IPO - wartość oferty wyniosła 363 mln zł.

więcej

Wartość oferty Shoper wyniosła 363 mln zł. Redukcja zapisów detalicznych na poziomie 92,5 %

Shoper SA, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego, dokonał przydziału akcji oferowanych w publicznej ofercie akcji. Cena emisyjna została ustalona na poziomie ceny maksymalnej czyli 47,00 zł, co oznacza, że wartość całej oferty wyniosła 363 mln zł. Oferta Shoper cieszyła się bardzo wysokim zainteresowaniem, skutkiem czego jest redukcja zapisów od inwestorów indywidualnych na poziomie 92,5 % Shoper planuje debiut na GPW w ciągu kilku dni.

więcej

Cena akcji Shoper w IPO została ustalona na 47 zł

Oferta publiczna akcji Shoper cieszyła się wysokim zainteresowaniem inwestorów. Cena sprzedaży jednej akcji w ofercie została ustalona na poziomie ceny maksymalnej, czyli 47,00 zł. Wartość oferty wyniesie 363 mln zł, z czego 91,9 % akcji zostanie nabytych przez inwestorów instytucjonalnych, a pozostałe 8,1 % przez inwestorów indywidualnych.

więcej

Startuje IPO Shoper Lider polskiego rynku rozwiązań SaaS dla e-commerce wkrótce wejdzie na GPW

Shoper SA, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego w modelu SaaS (Software as a Service), opublikował Prospekt związany z ruszającą dziś publiczną ofertą sprzedaży akcji. Oferta obejmuje około 27,1 % akcji Spółki, a cena maksymalna została ustalona na 47 zł, przy tej cenie wartość oferty wynosi 363 mln zł. Zapisy dla inwestorów indywidualnych prowadzone będą w dniach 22-28 czerwca. Giełdowy debiut planowany jest około 9 lipca.

więcej

Shoper blisko debiutu na GPW

Shoper SA, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego w modelu SaaS (Software as a Service) jest na etapie finalizacji postępowania prospektowego i przygotowuje się do rozpoczęcia pierwszej oferty publicznej. Przedmiotem oferty będzie około 27,1 % akcji istniejących, spółka nie planuje przeprowadzać emisji nowych akcji. Ostateczna decyzja oraz termin przeprowadzenia oferty są uzależnione od warunków rynkowych oraz niezbędnych zgód organów nadzoru i decyzji korporacyjnych akcjonariuszy sprzedających.

więcej

SaaS napędza rynek online

Pandemia wyraźnie przyspieszyła w zeszłym rokutrend przenoszenia aktywności do kanału online, ale jedne rozwiązania zyskały na tym bardziej niż inne. Dynamika wzrostu liczby sklepów działających w modelu SaaS wyniosła w 2020 r. 27%, podczas gdy sklepy korzystające z wciąż najpopularniejszego rozwiązania typu open source, wzrosły o 5%. Średnioroczny wzrost w latach 2017-2020 dla rynku SaaS był trzykrotnie wyższy od open source, notując dynamikę na poziomie 15%. Utrzymanie trendu w najbliższych latach sprawi, ze rozwiązania SaaS zyskają miano najpopularniejszych rozwiązań dla e-commerce.

więcej

Shoper podsumowuje rekordowy rok– już 4 mld zł GMV

Shoper SA, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego, osiągnął w 2020 r. przychody na poziomie 47 mln zł oraz 22 mln zł zysku EBITDA. Oznacza to wzrost o odpowiednio 69 % r/r oraz 104 % r/r. W minionym rokuna platformie Shoper klienci wygenerowali obrót (GMV*) w wysokości 4,0 mld zł, co oznacza wzrost o 87 % r/r. 5 marca br. Spółka złożyła prospekt do Komisji Nadzoru Finansowego.

więcej